tirsdag den 21. september 2010

Restefræs - En fed måde at bruge rester på....




Restefræs - En fed måde at bruge rester på.

Af Stinne Krogh



Jeg manglede lidt dekor til væggen i dagplejeværelset. Og derfor gik jeg igang med at klippe små rester i mindre stykker og lavede disse trær. De er -Piece of cake... Og selv min teenager på 15 bad om at få et.








Du skal bruge Lim, rester, blyant, karton og noget at tegne efter.





Start med at tage et større stykke karton. Tegn evt. omkredsen af en tallerken eller et fad eller lign.

Find rester frem og klip i ca 1-2 X 1-2 cm stykker.







Start med at lime ud over kantern af blyant stregen. og lim kvadrater på hele vejen rundt og bevæg dig ind af.




Når hele "kronen" er dækket lader du det tørre - Efter fgl. lakere du det, så holder det længere.






Stammerne er bare tegnet og klippet i hånden - Her hænger de i lege værelset på en bar væg.






Og her det ene tæt på.

Der er brugt papir fra October aftenoon, sassafras, og en masse andre....




Og her er samme teknik brugt på opslagstavlen.



God fornøjelse

2 kommentarer:

Else-DK sagde ...

Sikke en fed idé med træerne.

Dét var lige sådan noget jeg mangler ude i min entré.
TAK for inspirationen.

linda sagde ...

for en herlig ide!
denne skal jeg lagre og prøve meg på en gang jeg og...

kjempefin blogg du har!
linda