onsdag den 21. marts 2012

Tutorial med Chipboard!!

Jeg er bare helt vild med de flotte chipboard fra Dusty Attic
og med lidt styling så bliver de bare endnu flottere!!!

Jeg har her leget med en lygtestolpe:

Først har jeg sprayet chipboarden med Glimmer Mist i farven
Graphite Metallic, da får den en lækker mørk farve med glimmer effekt

Farven blev meget flottere i virkeligheden end på billedet, da det
er så svært at fange glimmer effekten med kameraet:

Jeg gnider dele af lygtestolpen med blank embossing pude
og drysser et lag med UTEE i farven Plantinum:

Jeg varmer dette op med en varmepistol og gentager
denne prosessen 4 gange for at få et godt tygt lag.

På det sidste lag så har jeg på forhånd gjordt klart Perfect Pearl
i en lilla farvetone og lagt klart det stempel som jeg skal bruke,
man skal nemlig arbejde hurtigt mens det er varmt,
for at få mønsteret frem før UTEEèn stivner.

Det er vigtig at fugte stempelet med blank embossing pude,
så det ikke er tørt og bliver ødelagt, for det bliver meget varmt
når man skal presse det ned i den varme UTEE`n.

Så snart jeg er færdig med at varme op det sidste lag med
UTEE, så presser jeg stempelet ned i den varme massen og
pensler umiddelbart med Perfect Pearls...for at Perfect Pearls skal fæste
sig, så er det vigtig at arbejde hurtig sådan at det ikke rækker at køle sig ned.

Siden chipboarden er så lang så deler jeg den op og
tager det 4. og sidste lag i to omgange, først den nederste del:

Jeg børster væk det overflødige pulver og
gentager dette på øverste del av lygtestolpen:

Sådan får man en kanon lækker Chipboard som man
kan bruge på et kort, en scrapbook side eller hvad man
ellers ønsker at lave med det :)

Hilsen Malene Bauge

Ingen kommentarer: