mandag den 3. oktober 2011

Fra pose til kort... samt en lille hurtig How-to-do

Her lavet af Rikke Næhr

Hvem siger at papirposer kun skal bruges til papirposer ?
Vi designere vil nu vise hvordan vi også kan bruge papirsposer.
Nemmelig papirposekort.

Her er mit forslag, hvor jeg har
"forvandlet" 2 papirposer til et gavekort.

Her set udenpå, lukket sammen.

Her er det åbnet op, det er enderne der er sat sammen,
og laver den lille "anordning" hvor pengene kan sidde.

Her hvad der "gemmer" sig bag pengene.

I hver af papirposerne, er der lavet en tag.
Den ene med et stempel på og den anden,
er der gjort plads til at skrive sin hilsen.

Her set i åben tilstand, så man kan se
hvordan de er sat sammen, bund mod bund.

Og her set oppefra.

Der er brugt:
Papir fra Maja Design, Lantliv og Life in the Country
Stempler er fra Stempelglede og er malet med Promarker:
Sort, Poppy, Lime green, Pine og Putty
Blomster
Hvide papirposer
Kraftigt karton til tagsne.

Så har jeg lovet, at vise hvordan jeg gør når jeg sætter blomster på :o)

Det er altid godt, med en lim, der ikke er alt for længe om at tørre.
Det er ikke til at skulle holde på blomsterne alt for længe.

Jeg limer som regel direkte på blomsten.

Jeg starter indefra og går ud.
Jeg starte som regel med at par store bomster,
som udgør midten af buketten.
Derefter sætter jeg mindre og mindre blomster på,
jo længere ud jeg kommer.
Her først de store blomster.

Og herefter er det nogle "bær" jeg har valgt.

Og her på det sidste har jeg først sat de store hvide roser på.
Derefter har jeg sat de små lukkede roser på
ude i "kanterne" af "buketten", som en form for afslutning.

Håber at det gav mening:o)
Tak fordi I kiggede med :o)

1 kommentar:

HeidiW sagde ...

Hej Rikke.

Det er bare super med den forklaring til posekortet og lækkert lækkert med din forklaring til blomsterne, det var lige sådan en jeg efterlyste, tusind tak for det.
Hej fra Heidi