tirsdag den 10. februar 2009

How to do - Embossing...

Lavet af Tanja Simonsen...

Jeg har lavet en How to do i hvordan man embosser stempelaftryk...

Matrialer: Stempel - akvarelpapir - Stempelsværte - HUSK det skal være en langsom tørrende ellers risikere du. at embossing pulveret ikke kan hænge ved - Embossing pulver - Varmepistol...

Først stempler man på akvarelpapiret med den langsom tørrende stempelsværte..

Sådan....

Næste trin er at drysse embossing pulver henover stempelaftrykket. Jeg gør det altid over et stykke rent papir eller karton. for så kan jeg hælde resten af pulveret tilbage....


Pulveret "hænger" fast i sværten og minder lidt om et sukkerlag.... Det overskydende pulver banker jeg let af ved at ryste akvarelpapiret....
Så skal du have gang i varmepistolen - PAS på fingerne... Nu er det som om sværten og pulveret bobler op og bliver helt blank.. Skal lige have lov til at tørre et øjeblik..

Sådan ser stempelaftrykket ud når det er færdigt.. Det bliver mere tydeligt og der kommer en lille kant, så det er nemmere at farvelæggge...

Jeg har lavet et inspirationskort hvor jeg har brugt stempelaftrykket...

Jeg har brugt papir fra October Afternoon Detours - Dirt roads. Stempelaftryk fra Magnolia - farvelagt med H2O farver - Lak fra Glossy Accents Ranger - Blomster fra Prima - Quickutz alfabet ...


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for en super how-to. Det skal afprøves ;)

Anonym sagde ...

Dejlig enkel forklaring og godt illustreret.
Skønt kort.
Jeg skal helt klar igang med at embosse!

Anonym sagde ...

Flot og enkelt forklaring du har fået lavet, og da skønne illustrationer.